выпуски Журнала Московской Патриархии в PDF RSS 2.0 feed Журнал Московской Патриархии во ВКонтакте
Статьи на тему
Мы нашли Мессию!
Катехизация — дело не просто важное и полезное. Она есть смыслообразующее начало Церкви. Доказательство тому — само Евангелие. Что открывается перед нами при его чтении, как не первый цикл катехизации, где Христос — Катехизатор, а Его ученики — катехумены, то есть оглашаемые? Это только потом Он сделает их апостолами, то есть глашатаями Его Благой Вести для всего остального мира: Идите, научите… (Мф. 28, 19). Теперь Его ученики сами должны были стать катехизаторами и учить все народы, чтобы в Церковь могли войти все желающие. Как «учить народы» сегодня, почему катехизация должна быть длительной, зачем готовящихся к крещению выводить из притвора и для чего в оглашении обязательно должен участвовать весь приход, «Журналу Московской Патриархии» рассказал настоятель храма Феодоровской иконы Божией Матери в память 300-летия Дома Романовых в Санкт-Петербурге протоиерей Александр Сорокин. PDF-версия.
13 сентября 2021 г.
Документы
епископ Афанасий (Сахаров)
9 октября 2012 г. 14:50
версия для печати версия для печати

Служба священноисповеднику Афанасию (Сахарову), епископу Ковровскому

На состоявшемся 4 октября в Патриаршей и Синодальной резиденции в Свято-Даниловом монастыре под председательством Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла очередном заседании Священного Синода Русской Православной Церкви был утвержден и рекомендован к общецерковному богослужебному употреблению текст службы священноисповеднику Афанасию (Сахарову), епископу Ковровскому (журнал 97).

Месяца октовриа в 15-й день

Священноисповедника Афанасия,

епископа Ковровскаго, песнописца

На велицей вечерни

На Господи, воззвах: стихиры, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

Святителю Афанасие досточудне,/ печальнику земли Русския,/ преподобному Сергию ревнуя,/ яко един от ученик онаго явился еси,/ и любве ради Христовы/ душу за Церковь Православную положил еси,/ яко славий добропеснивый,/ святых сродников наших прославляя,/ с нимиже ныне воспеваеши Троицу Единосущную.

Святителю Афанасие богомудре,/ страданием за Христа очистив сердце твое,/ стяжал еси дерзновение необоримое,/ во еже обличити отступники,/ предания церковная отвергающия/ и нововведения льстивая вводящия,/ темже небо благодарственно прият тя,/ идеже ныне древа жизни наслаждаешися,/ Христу моляся, даровати нам мир и велию милость.

Святителю Афанасие блаженне,/ благоухание Христово явился еси в Церкви нашей,/ яко сладкопевец новый,/ святыя, в земли Российстей просиявшия, песньми величая,/ и яко пастырь добрый,/ душу твою за овцы полагая,/ узы и горькия работы Христа ради претерпел еси,/ темже, венец правды стяжав,/ молися даровати нам мир и велию милость.

Слава, глас 6:

По вся дни Бога ради умервщляемь был еси,/ Церкве Русския славо, святителю Афанасие,/ вменился еси, яко овча заколения,/ скорби и тесноты, гонения и глад претерпевая,/ и исповедал еси, яко ничтоже тя возможе разлучити от любве Божия,/ яже о Христе Иисусе, Господе нашем.

И ныне, Богородичен.

Вход. Прокимен дне. И чтения.

Премудрости Соломоновы чтение (главы 4, 6, 7 и 2):

Похваляему праведнику, возвеселятся людие./ Безсмертие бо есть память его,/ яко от Господа познавается и от человек/ и угодна Господеви душа его./ Возлюбите убо, о мужие, мудрость и поживете,/ восхощите ея и наказани будете./ Начало бо ея любы и соблюдение закона./ Почти­те премудрость, да во веки царствуете./ Возвещу вам и не скрыю от вас таин Божиих:/ яко Той мудрости Наставник есть,/ и мудрых Исправи­тель, и всякому смыслу и делу Хитрец,/ и всем смыслом научит мудрость./ Есть бо в ней Дух разумен и Свят,/ и сияние Света Присносущнаго,/ и образ благости Божия./ Та други Божия и пророки устрояет./ Благолепнейши же есть солнца и паче всякаго сотворения звезд,/ свету сосуждаема, обретается первейши./ Та угожда­ющих ей от болезней избави/ и настави на стези правыя./ Даде им разум имети свят, и сохрани я от ловящих,/ и подвиг крепок подаде им./ Да разумеют вси, яко сильнейши всего есть благочестие./ И никогдаже преможет злоба мудрости,/ ниже прейдет злыя, обличающи суд./ Рекоша же в себе, помысливше неправедно:/ насильствуем правед­ному, и не пощадим преподобства его,/ ни усрамимся седин старости многолетны./ Будет бо нам крепость закон,/ и уловим праведнаго, яко неуго­ден нам есть,/ и противится делом нашим,/ и поносит нам отпадение закона,/ и обличает нам согрешения наказания нашего./ Возвещает нам разум имети Божий/ и отрока Господня себе именует./ Бысть нам на обличение помышлением нашим,/ и тяжек нам есть,/ и видимь, яко неподоб­но иным житие Его/ и изменены стези Его:/ в поругание вменихомся Ему,/ и удаляется от путей наших, яко от нечистот,/ и блажит последняя праведных./ Увидим убо, аще словеса Его истинна суть:/ искусим, яже сбываются Ему./ Руганием и мукою истяжем Его,/ да разумеем кротость Его, и искусим беззлобство Его:/ смертию безобразною осудим Его, будет бо посещение от словес Его./ Сия помыслиша и прельстишася:/ ослепи бо я злоба их, и не разумеша тайн Божиих,/ и не разсудиша, яко Ты еси Бог Един, живота имеяй и смерти власть,/ и спасаяй во время скорби, и избавляяй от всякаго зла,/ Щедр и Милостив, и дая преподобным Своим благодать,/ и Своею мышцею гордым противляяся.

Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):

Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их,/ и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия/ и венец доброты от руки Господни,/ зане десницею покрыет я и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение свое/ и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды/ и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобие,/ поострит же напрасный гнев во оружие,/ споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины/ и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят,/ и от каменометныя ярости исполнь падут грады./ Вознегодует на них вода морская,/ реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им Дух Силы/ и, яко вихор, развеет их,/ и опустошит всю землю беззаконие,/ и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте,/ навыкните, судии концев земли./ Внушите, держащии множества,/ и гордящиися о народех язык,/ яко дана есть от Господа держава вам/ и сила от Вышняго.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):

Праведных души в руце Божией,/ и не прикоснется им мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети,/ и вменися озлобление исход их,/ и еже от нас шествие ­­­– сокрушение,/ они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут,/ упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их/ и, яко всеплодие жертвенное, прият я./ И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблию, потекут./ Судят языком и обладают людьми,/ и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину/ и вернии в любви пребудут Ему,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.

На литии стихиры, глас 2.

Подобен: Егда от Древа:

Измлада православному благочестию прилепився,/ Афанасие, отче священный,/ от силы в силу шествовал еси,/ орган быв Святаго Духа,/ Егоже действием светло украшен/ и песнопении Церковь Русскую обогатив,/ пастырь добрый явился еси.

Слава, глас 8:

Святителю и исповедниче Христов Афанасие,/ понеже не от мира сего был еси,/ сего ради возненавиде тя мир,/ но, дерзая на премногую благость Победившаго мир,/ исповедовал еси Его, яко истиннаго Бога, Господа Иисуса,/ Емуже дадеся всякая власть на Небеси и на земли./ Темже сонаследник Царствия Небеснаго явился еси.

И ныне, Богородичен, глас тойже, самогласен:

Срадуются с нами умная вся чиноначалия,/ духовный совокупльше лик,/ видяще Царицу и Владычицу всех,/ многоименне верными славиму:/ радуются же и дуси праведных,/ сущии зрителие видения, - / на воздусе молебно простирающу всечестнии Свои руце,/ просящи умирения миру,/ и земли Русской утверждения/ и спасения душ наших.

На стиховне стихиры, глас 2.

Подобен: Доме Евфрафов:

Земле Русская,/ граде святый,/ величай святителя твоего,/ иже песньми божественными/ велий сонм святых прослави.

Стих: Стих: Бог мой еси Ты,/ и исповемся Тебе.

Церковь Русская,/ красуйся и ликуй,/ се бо Афанасий святитель/ Престолу Владычню/ во славе предстоит, радуяся.

Стих: Отверзите мне врата правды,/ вшед в ня, исповемся Господеви.

Святителю отче Афанасие,/ архиерею честнейший,/ молися ко Господу/ о земном отечестве твоем/ и о почитающих тя любовию.

Слава, глас и подобен тойже:

Новый доме Евфрафов,/ уделе избранный,/ Русь Святая,/ храни веру Православную,/ в нейже тебе утверждение.

И ныне, Богородичен, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе!/ Небесе и земли Царица,/ от святых сродников наших умоляемая,/ до ныне землю Русскую покрывает/ и лика Своего изображении милостивно обогащает./ О, Владычице Державная!/ Не престани и на будущее время/ во утверждение на Руси Православия/ милости и чудеса изливати до века. Аминь.

Тропарь, глас 4:

Славы Божия ревнителя/ и благолепия церковнаго блюстителя,/ тесным житием и многими подвиги/ великому иерарху Александрийскому подобника,/ святителя Афанасия, исповедника Российскаго,/ усердно восхвалим, вернии./ Сей бо присно молится/ о спасении земнаго Отечества своего/ и о всех, живущих в нем,/ велегласно с любовию взывая:/ Русь святая,/ храни веру Православную,/ в нейже тебе утверждение.

На утрени

На Бог Господь: тропарь тойже. Слава, и ныне, Богородичен.

По 1-м стихословии седален, глас 5:

Сердце милующее имел еси, святителю отче Афанасие,/ расточая и дая убогим скудная имения твоя,/ ни единому же гонящему тя зла за зло воздая,/ сего ради милости от Бога сподобился еси/ и правда твоя пребывает в век века.

Слава, и ныне, Богородичен, глас 4:

(Тропарь Шуйской-Смоленской иконе Богоматери, написанный Святителем Афанасием)

Яко многоценное сокровище хранит град Шуя,/ чудесне написанную икону Твою,/ Пресвятая Владычице Дево Богородице,/ во исцеление лютыя язвы и во утешение православным Тобою дарованную,/ от неяже источники благодатныя милости и утешения и доныне обильно изливаются./ Пробави, Пречистая, и на будущее время милости Твоя ведущим Тя,/ храни град Твой и всю землю Русскую/ и спасай люди, к Тебе с верою и любовию притекающыя.

По 2-м стихословии седален, глас 7:

Приим вся оружия Божия и облекся в броню правды,/ не плотию, но духом воинствовал еси, святителю отче Афанасие,/ и благодатию Божиею исповедал еси Иисуса Христа, яко Господа и Спасителя./ Егоже моли помиловати нас в день лют.

Слава и ныне, Богородичен, глас 4:

(Тропарь Ковровской-Смоленской иконе Богоматери, написанный святителем Афанасием).

Днесь светло красуется Богохранимый град Ковров,/ яко священный дар восприим, Владычице, святую Твою икону Смоленскую,/ к нейже мы притекаем и вопием:/ прибежище и сила наша, Богородице,/ державная помощь рабом Твоим!/ Покрый град Твой и окрестныя веси от всякаго зла,/ землю Русскую в мире сохрани,/ людей Твоих в православии утверди,/ и к Сыну Твоему молитву вознеси о спасении душ наших.

Величание:

Величаем тя,/ священноисповедниче Афанасие,/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа, Бога нашего.

Ино величание (поем пременяюще):

Величаем тя,/ святителю и исповедниче Христов Афанасие,/ Богодохновенными песньми Церковь Русскую украсившаго/ и святых сродников наших/ любовию воспевшаго.

Псалом избранный:

Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим о милости Твоей и истине Твоей.

Господь Помощник мой, на Него упова сердце мое, и ис­повемся Ему.

Глаголах о свидениих Твоих пред цари, и не стыдяхся.

Исповемся имени Твоему, Господи, яко благо, яко от вся­кия печали избавил мя еси.

На Бога уповах, не убоюся, что сотворит мне человек.

Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

Поношения поносящих Ти нападоша на мя.

От бездн земли паки возвел мя еси, ибо аз исповемся Тебе в людех, Господи.

Веселитеся, праведнии, о Господе, и исповедайте память святыни Его.

Да исповедятся Тебе, Господи, вся дела Твоя.

По полиелеи седален, глас 4:

Приидите, празднолюбцы и постницы,/ воспоим благочестия ревнителя, Афанасия богоглаголиваго,/ иже, яко труба таинственная, к духовному пению вся воздвиже,/ святых земли Русския восхваляя/ и пении молебных словес Церковь Русскую напаяя.

Слава и ныне, Богородичен:

(Тропарь Владимирской иконе Богоматери из Службы Собору святых в земли Российстей просиявших)

К Заступнице страны нашея/ Приснодеве Богородице притецем,/ и к первописанней иконе Ея ныне припадем,/ с верою зовуще из глубины души:/ О Мати Божия, спаси землю Русскую,/ исцели сокрушение ея и верныя люди утеши.

Степенна 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми. Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 64.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Прием силу, нашедшу Святому Духу на тя,/ святителю отче Афанасие,/ свидетель Христов во время безбожных гонений/ в земли Российстей был еси,/ образ покаяния и исповедания являя/ и Богодохновенными песнопении верныя укрепляя./ Моли Христа Бога, пастырю наш добрый,/ помиловати души наша.

Канон, егоже краегранесие: Претерпевый до конца, той спасен будет. Глас 8.

Песнь 1

Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи,/ чудотворяй иногда/ Моисейский жезл, крестообразно поразив/ и разделив море,/ Израиля же беглеца, пешеходца спасе,/ песнь Богови воспевающа.

Приими пение и хваление наше, святителю Афанасие,/ ты бо, поношения и раны, заточение и изгнание, и горькия работы Христа ради претерпев,/ в Царствие Небесное вшел еси,/ идеже о нас молиши и взываеши:/ Русь Святая, храни веру православную,/ в ней же тебе утверждение.

Ревностию по Бозе распалаемь, святителю Афанасие,/ море неверия и злочестия прошел еси/ и земли обетованныя, рая сладости, достигл еси,/ идеже со всеми святыми земли Российския взываеши:/ Русь Святая, храни веру православную,/ в ней же тебе утверждение.

Егда дадеся ти, святителю, благодать,/ не точию во Христа православно веровати, но и по Нем страдати и Его исповедати,/ образ верным сыновом Российским явил еси, взывая:/ Русь Святая, храни веру православную,/ в ней же тебе утверждение.

Богородичен: Тебе, Пречистая Дево, возопи архангел:/ благословен Плод чрева Твоего, Богоневесто,/ темже и мы, раби Твои, яко истинную Богоматерь, православно Тя величаем.

Песнь 3

Ирмос: Утверждей на камени веры,/ на сем созижду Мою Церковь, рекий, Господи,/ спаси мя, вопиюща:/ Ты еси, Христе, Сын Бога Живаго,/ и в Тебе утвердися дух мой.

Егда отступницы нечестивии восташа на Господа и на святых Его,/ тогда ты, богомудре Афанасие, неложно учаше,/ како подобает в дому Божии жити,/ яже есть Церковь Бога Жива, столп и утверждение истины.

Рекоша отступницы в безумии своем:/ несть Бог, приидите и отставим вся праздники Божия от земли Русския./ Ты же, святителю Афанасие, людем поколебавшимся вопиял еси:/ Русь Святая, храни веру православную, в нейже тебе утверждение.

Повелевал еси апостольски верным, Афанасие богодухновенне,/ отлучатися всякаго брата, безчинно ходяща, а не по преданию,/ и благодатию утверждати сердца.

Богородичен: Едина плотию Бога рождшая, молимся Ти, Чистая:/ избави сетей вражиих души наша/ и утверди на камени Божественных заповедей,/ яко на Тя упование возложихом.

Седален, глас 4:

Взирая на Начальника веры и Совершителя Иисуса, святителю отче Афанасие,/ благодатию немощь естества человеческаго превозмогл еси:/ в горьких работах множае,/ в ранах преболе,/ в темницах излиха, близ смерти многащи,/ во изгнании надолзе пребывая,/ беды от гонителей, беды от лжебратии безропотно терпел еси/ и правду явил еси./ Темже жизни вечныя ныне наслаждаешися.

Слава и ныне, Богородичен:

(тропарь Максимовской иконе Богоматери, написанный святителем Афанасием)

Днесь светло красуется славнейший град Владимир,/ радостно совершая, Владычице,/ праздник явления Твоего святителю Максиму,/ егоже ныне воспоминающе и молящеся Тебе, взываем сице:/ о, Пречудная Владычице Богородице,/ молися Превечному Архиерею – Сыну Твоему,/ да Церковь Православную непоколебиму утвердит,/ град стольный Владимир и всю землю Русскую в мире сохранит/ и спасет в правоверии души наша.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя Крепость, Господи,/ Ты моя и Сила,/ Ты мой Бог, Ты мое Радование,/ не оставль недра Отча/ и нашу нищету посетив./ Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/ силе Твоей слава, Человеколюбче.

Всякая печаль упраздняется молебными пении твоими, святителю Афанасие,/ слово бо твое, благодатию исполненное,/ воздвизает вся славити Единаго Человеколюбца.

Исповедал еси Господа пред отступники и гонители, со пророком взывая:/ с нами Бог, разумейте и покаряйтеся,/ страха же вашего не убоимся, ниже смутимся,/ Господа же Бога нашего Того святим, Единаго Человеколюбца.

И даже до старости не остави тя Господь, святителю Афанасие,/ дондеже мышцу Его роду грядущему возвестил еси, наставляя:/ яко аще не Господь помогл бы нам, не помянулося бы имя Руси Святыя ктому,/ ныне же прославляем Единаго Человеколюбца.

Богородичен: Доброту Иаковлю, Юже возлюби, Пребезначальное Слово от века избра/ и, вселився в Ню, обнови человеческое естество./ Темже прославляем Его, Единаго Человеколюбца.

Песнь 5

Ирмос: Яко Бога иного, Блаже,/ паче Тебе, не знаем,/ к Тебе, Свету Незаходимому, от нощи утренююще,/ воспеваем Тя, Человеколюбче.

От паствы разлучен быв, святителю,/ Христа исповедал еси во изгнании,/ темже правило веры и образ благочестия ближним и дальним показал еси,/ прославляя Господа Человеколюбца.

Круг богослужебный по вся дни исполняя, святителю Афанасие,/ устав церковный верным изъяснил еси,/ научая люди воспевати Господа Человеколюбца.

От лютыя смерти избави тя Бог,/ да возможеши утешати сущия в скорбех и печалех,/ научая тыя прославляти Помощника и Покровителя,/ Господа Человеколюбца.

Богородичен: Направи мя к покаянию, Небо Умное, Солнце правды нам возсиявшее,/ яко да узрю свет спасения, Владычице Чистая,/ и прославлю Господа Человеколюбца.

Песнь 6

Ирмос: Иону в ките, Господи,/ единаго вселил еси,/ мене же, связаннаго мрежами вражиями,/ яко от тли онаго спаси.

Церковь Российская воспевает подвиги твоя, святителю Афанасие,/ ты бо, забыв житейская и небрег телесная жизни ради будущия,/ тоя наследник явился еси и ныне молишися о душах наших.

Аще и обуреваеми гонении безбожными быша людие вернии,/ обаче словесы твоими на спасения стези управил еси тыя,/ отче Афанасие Богоглаголиве.

Текл еси тесным путем, радуяся, Афанасие великоимените,/ песни твоя со слезами покаяния и исповедания,/ яко жертву благоприятную, Богу принося.

Богородичен: Освяти ум мой и просвети сердце мое, Пресвятая Мати Божия,/ и обдержащих мя зол избави, христиан Заступнице.

Кондак, глас 3:

Днесь Афанасий святитель,/ Христов исповедник и праведник,/ в невечернем Царстве Славы/ светло ликует/ и в сонме всех Русских святых,/ всесоставным гласом победную песнь воспевая,/ прилежно молит о нас/ Превечнаго Триединаго Бога.

Икос:

Днесь, вернии, сошедшеся, восхвалим святителя Афанасия,/ безсмертия тезоименитаго, ревнителя Православия,/ блюстителя благочестия, обличителя отступников,/ проповедника покаяния,/ песнопении досточудными святых,/ в земли Российстей просиявших, прославльшаго,/ той бо прилежно молит о нас Превечнаго Триединаго Бога.

Песнь 7

Ирмос: Божия снисхождения/ огнь устыдеся в Вавилоне иногда./ Сего ради отроцы в пещи, радованною ногою,/ яко во цветнице, ликующе, пояху:/ благословен еси, Боже отец наших.

Имея щит веры православныя,/ стрелы разженныя мучителей отражал еси, со пророком вопия:/ аще бо паки возможете, и паки побеждени будете,/ аз же воспою:/ благословен Бог отец наших.

Со беззаконными вменився, кротчайший отче,/ путем нечестивых никогдаже ходил еси и ненавидимь Господа ради был еси,/ обаче малодушие и ропот не поколеба сердце твое./ Темже любовию воспевал еси Бога отец наших.

Покоя не имел еси, многими содержимь напастьми и во узилищи пребывая, яко во рву львином,/ но, надеяся на Бога, возставляющаго мертвыя, взывал еси:/ благословен Бог отец наших.

Богородичен: Агнца зрящи воздвизаема на Древе неправедне,/ Непорочная Агница, матерски слезящи,/ долготерпение воспеваше Сына Своего и Бога отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Нечестия органы иную песнь,/ благочестия же благовещаннии пояху гусли:/ благословите, дела Господня, Христа во веки.

Силою благодатною Царствие Божие ближним и дальним благовествовал еси, святителю Афанасие,/ да исповедают людие русстии Господа во веки.

Едемом светлым узилище мрачное соделав,/ реку Божественных песнопений источил еси, иерарше богоглаголивый,/ да почерпают людие русстии веселие духовное и благословят Господа во веки.

Новый исповедник Церкве Православныя, святителю Афанасие,/ и обитель Духа Святаго явился еси,/ Егоже со Отцем и Сыном воспеваеши во веки.

Богородичен: Безсмертнаго Бога рождшая,/ течение смертное укротила еси,/ темже умертви, Чистая, страсти телесе моего,/ да Тя славлю во веки.

Песнь 9

Ирмос: Благословен Господь, Бог Израилев,/ воздвигнувый рог спасения нам/ в дому Давидове, отрока Своего,/ в нихже посети нас Восток с высоты/ и направил ны есть на путь мира.

Умом твоим Горняя созерцая, терпеливодушне Афанасие,/ в страданиих Бога, яко Помощника и Покровителя, призывал еси:/ Твой есмь аз, спаси мя, и направи на путь мирен.

Денно и нощно теплейшыя молитвы творил еси, святителю Афанасие,/ егда иноплеменницы гордии грех ради наших на Русь ополчишася,/ ты же, святче, вопиял еси:/ пощади, пощади, Господи, Отечество наше/ и направи мир весь на путь мирен.

Елико суди Господь меру дний жития твоего,/ благочестно исполнил еси, святителю Афанасие./ Ныне же, предстоя Престолу Вседержителя, молиши Его,/ да направит люди Своя на путь мира.

Богородичен: Тя верою и любовию воспевающыя/ просвети, Всенепорочная Владычице,/ и тьмы кромешныя изми молитвенным предстательством к Сыну Твоему и Богу нашему.

Светилен:

Представил еси себе жертву живу Богови,/ святу, благоугодну и непорочну в словеснем служении и исповедании,/ святителю Христов Афанасие,/ и тако просветися свет твой пред человеки,/ яко славят выну о тебе Отца Небеснаго.

Слава, ин светилен:

Печальнику земли Русския преподобному Сергию тезоименит сый,/ от юности того возлюбил еси, святе Афанасие,/ и той, яко второе солнце, житие твое озаряше,/ с нимже купно моли Триединаго Бога о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен:

Свет Незаходимый миру рождшая,/ светлости святых сподоби люди земли Русския, Тебе почитающия,/ и благодарение от души приносящия и вопиющия:/ не забуди рабы Твоя, Едина Благословенная.

На хвалитех стихиры, глас 4:

Святителю отче Афанасие всехвальне,/ ты в годину лютых гонений на веру Христову,/ узами и ранами искусився,/ в лишениих, изгнаниих и горьких работах многолетне пребывая,/ Церковь Русскую песнопении украсил еси/ и столп Православия явился еси./ Сего ради в час кончины твоея/ вси святии земли Российския явишася тебе,/ с ними же, ныне Престолу Божию предстоя,/ моли спасти и просветити души наша.

Святителю отче Афанасие богоносне,/ ты, яко светильник пресветлый, явился еси,/ егда бо нечестие омрачи землю нашу,/ правду Божию со дерзновением проповедал еси/ и, оскорбляемь, гонимь и низлагаемь,/ Богу верен остался еси./ Сего ради свидетель истинен быв,/ страдания новомучеников Российских запечатлел еси,/ с ними же, ныне Престолу Божию предстоя,/ моли спасти и просветити души наша.

Святителю Афанасие богоблаженне,/ ты, по слову Господню любовь ко врагом являя,/ кленущия тя благословляше,/ ненавидящим тя добро творяше/ и за зло деющих ти моляшеся,/ темже истинным сыном Отца Небеснаго нареклся еси./ Сего ради, дерзновение велие имеяй,/ в соборе святых земли Российския ликуеши/ и с ними Престолу Божию предстоиши,/ моля спасти и просветити души наша.

Иерусалима Вышняго гражданы,/ от земли Русския возсиявшия/ и всякое место ея освятившия,/ во дни же обстояний сугубо за ню предстательствующия,/ ихже чрез все житие воспевал еси,/ явишася с Господем пред кончиною твоею утешити душу твою,/ яко не ведети ти, в теле или кроме тела,/ на земли или на Небеси был еси, святителю Афанасие,/ Бога дивнаго во святых восхваляя.

Слава, глас 8:

Приидите, православнии людие,/ прославим святителя Афанасия,/ той бо со всеми святыми, в земли Российстей просиявшими,/ предстоит Триипостасному Богу/ и со дерзновением молится:/ Русь Святая,/ храни веру Православную,/ в нейже тебе утверждение.

И ныне, Богородичен, глас тойже.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе!/ Небесе и земли Царица,/ от святых сродников наших умоляемая,/ до ныне землю Русскую покрывает/ и лика Своего изображении милостивно обогащает./ О, Владычице Державная!/ Не престани и на будущее время/ во утверждение на Руси Православия/ милости и чудеса изливати до века. Аминь.

На Литургии

Блаженна от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Исповемся Тебе, Господи,/ всем сердцем моим. Стих: Аще пой­ду посреде скорби, живиши мя. Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Аллилуиа, глас 2: Праведнии исповедятся имени Твоему, и вселятся правии с лицем Твоим. Стих: Господи, Господи, Сило спасения моего, осенил еси над главою моею в день брани. Евангелие Луки, зачало 64. Причастен: В память вечную будет праведник:

Молитва

О, многострадальне и благоглаголиве святителю и исповедниче Христов Афанасие, пастырю добрый Церкве Русския, Православия ревнителю, покаяния проповедниче, молитвы столпе, любве неизсякаемый источниче, цевнице богодохновенная!

Ты во дни гонений на Церковь Христову лютая неистовства неверных претерпел еси и, яко пленник нагий, от места на место неволею преходил еси, не имеяй зде пребывающаго града, но Небеснаго взыскуяй. Сего ради благодатию Святаго Духа просвещен, паству твою делы паче слов поучая, исповедник Святыя Церкве явился еси.

Темже, блаженства изгнанных правды ради сподобився и Престолу Пренебесному предстоя, моли Всеблагаго Бога нашего, да возродится Русская земля святым покаянием, да утверждается Святая Церковь непозыблемо от ересей, расколов и гонений, да пребудут пастыри и чада Ея тверды во исповедании святаго Православия и единым сердцем и едиными усты прославляют дивнаго во святых Своих Бога, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

9 октября 2012 г. 14:50
Ключевые слова: богослужение, молитва
HTML-код для сайта или блога:
Новые статьи
Между Москвой и Троице-Сергиевой лаврой
В следующем году исполняется 45 лет со дня основания художественно-производственного предприятия Русской Православной Церкви «Софрино». Это уникальное производство, не имеющее аналогов ни в России, ни за рубежом, является крупнейшим производителем предметов церковного обихода, ассортимент которых насчитывает свыше 2,5 тысячи наименований. Здесь не только изготавливают иконы, облачения, различную церковную утварь, предметы художественного и ювелирного искусства, занимаются разработкой архитектурных проектов храмов и часовен, их внутренним убранством, выполняют уникальные индивидуальные заказы. «­Софрино» также является известным и авторитетным центром реставрации старинных предметов церковного искусства. История этого предприятия началась задолго до открытия в 1980 году в подмосковном поселке Софрино его первых производственных корпусов. PDF-версия.    
24 декабря 2024 г. 15:30
Митрополит Курский и Рыльский Герман: «В основе пастырского служения — благоговейное предстояние пред Богом»
В августе этого года Курская область подверглась нападению украинских боевиков, в результате чего погибли десятки и пострадали сотни людей. Из приграничных городов и сел, по разным оценкам, было эвакуировано свыше 140 тысяч местных жителей. С первого же дня помощь пострадавшим стала оказывать Русская Православная Церковь в лице Курской епархии и Синодального отдела по благотворительности и социальному служению. Как она была организована, какие задачи приходилось ­решать? Об этом и о своем архипастырском пути — служении в Якутии в начале 1990-х, о встречах с насельницами дореволюционной Дивеевской обители — «Журналу ­Московской Патриархии» рассказал митрополит Курский и Рыльский Герман. PDF-версия.  
13 декабря 2024 г. 14:00